خانه / فیزیوتراپی / لیست قیمت فیزیوتراپی در منزل

لیست قیمت فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی روش درمانی برای توان بخشی فرد پس از آسیب است. فیزیوتراپی این امکان را به فرد می دهد که بدون جراحی و دارو توانایی به حرکت در آوردن ناحیه آسیب دیده را به دست بیاورد. فیزیوتراپی ها معمولا با استفاده از تمرینات فیزیوتراپی بیماران را معالجه
می کنند.  تمرینات فیزیوتراپی تمریناتی هستند که برای کاهش درد و افزایش
تحرکات مفاصل انجام می شود. زمانی که فرد توانایی حرکت کردن نداشته باشد و یا مشکلاتی نظیر مشکل  قلبی، ریوی و دیابت داشته باشد می تواند از خدمات فیزیوتراپی خانگی استفاده نمایند. قیمت فیزیوتراپی خانگی بسته به ناحیه آسیب دیده، تعداد جلسات مورد نیاز و روش درمان متغیر است. درمان می تواند به صورت درمان دستی ، تمرینات ورزشی و یا درمان با استفاده از دستگاه انجام شود فیزیوتراپی خانگی از این نظر که درمان به صورت خصوصی انجام می شود و بیمار نیاز به رفت و آمد ندارد مناسب می باشد. خوشبختانه دستگاه هایی هم ساخته شده اند که قابل حمل بوده و فیزیوتراپ ها می توانند آن را به منزل بیمار ببرند و دیگر نیازی اجباری  به مراجعه حضوری بیمار در کلینیک های فیزیوتراپی نیست و بیمار می تواند در منزل خود به صورت خصوصی درمان شود.

لیست قیمت فیزیوتراپی در منزل

متريال تهيه انواع فیزیوتراپی خانگی

متريال تهيه انواع فیزیوتراپی خانگیافراد در اثر آسیب های مختلفی مانند تصادف و یا سکته طبق دستور پزشک نیاز به فیزیوتراپی می یابند. خیلی از این افراد شرایط آن که هر روز به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند را ندارند.به همین دلیل مراکزی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی خانگی تاسیس شده اند. این مراکز کلیه خدمات مورد نیاز فرد را به منزل او آورده و فیزیوتراپیست  به کمک درمان دستی یا درمان با استفاده از دستگاه به بهبود هر چه سریع تر شخص بیمار کمک می کند. برای فیزیوتراپی خانگی دستگاه هایی طراحی شده است که به تسکین درد های مزمن و یا دردهای کمک زیادی می کنند. دستگاه های زیادی ساخته شده اند و هر کدام کارایی خاصی دارند. در زیر به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

دستگاه مبتنی بر فراصوت : برای درمان آسیب بافت نرم استفاده می شود

دستگاه دیاترمی با امواج کوتاه : برای درمان شکستگی های جوش نخورده استفاده می شود.

درمان تداخلی: کاهش التهاب مفاصل و ماهیچه ها

دستگاه مبتنی بر امواج مادون قرمز: افزایش خون رسانی با گرم کردن ناحیه تحت درمان

دستگاه مبتنی بر جریان فارادیک: برای افرادی که دچار سکته مغزی شده اند کاربرد دارد.

دستگاه مبتنی بر اشعه لیزر: برای کاهش درد، التهاب، ترمیم مفاصل و عضلات استفاده می شود.

دستگاه مبتنی بر نور UV: برای درمان بیماری های پوستی

دستگاه تحریک عصبی از روی پوست(TENS): این دستگاه برای افرادی که دردهای شدیدی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

اساس ساخت دستگاه فیزیوتراپی خانگی دستگاه تحریک عصبی از روی پوست است که بهترین روش تسکین درد و بهترین اثر بخشی را دارند. این دستگاه به راحتی قابلیت استفاده در منزل را دارد، طرز استفاده آن بسیار ساده است و می توان از فروشنده فیزیوتراپی خانگی آموزش لازمه و فیلم های آموزشی را دریافت نمود. برای تهیه آن می توان به فروشگاه های تجهیزات فیزیوتراپی مراجعه و پس از کسب اطلاعات لازمه و با توجه به نیاز فرد بیمار دستگاه مورد نیاز را خریداری نمود.

ساخت فیزیوتراپی با كيفيت

دستگاه فیزیوتراپی خانگی دستگاهی برای تسکین درد مزمن و درد حاد است. این دستگاه با استفاده از ارسال انرژی الکتریکی از طریق امواج مختلف به اعصاب پوست، به تسکین درد کمک می کند. برای ساخت یک دستگاه فیزیوتراپی خانگی با کیفیت عوامل زیادی را باید در نظر گرفت مانند طول عمر پد الکترودی، قدرت دستگاه، عمر باتری، حالت و برنامه.

در دستگاه فیزیوتراپی خانگی از مهمترین عوامل تعیین کننده کیفیت خوب دستگاه، طول عمر پد الکترودی است. این پدها با قرار گرفتن روی بدن و به وسیله تحریک الکتریکی به کاهش درد و التهاب کمک می کنند. از دیگر مزایای استفاده از فیزیوتراپی خانگی ، تسکین درد، کاهش استفاده از مسکن و داروهای ضد درد، افزایش و بهبود گردش خون، افزایش حرکت و عملکرد بدن را می توان نام برد. در هنگام تهیه دستگاه فیزیوتراپی توجه به تمام این عوامل بسیار مهم است و باید از فروشنده بخواهید توضیحات لازمه را به شما دهد.

خوشبختانه در کشور شرکت هایی اقدام به ساخت تجهیزات فیزیوتراپی با کیفیت مطلوب نموده اند. هر ساله نمایشگاه هایی برای معرفی این شرکت ها برگزار می شود و کلینیک ها و فیزیوتراپ ها می توانند طبق دانش روز تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

مدل های جدید فیزیوتراپی خانگی

مدل های جدید فیزیوتراپی خانگیبا گسترش روز افزون تکنولوژی و علم روز به روز دستگاه های فیزیوتراپی خانگی مطابق نیاز روز گسترش یافته اند و مدل های جدیدتری به بازار عرضه می شوند. این دستگاه ها هر کدام برای تسکین درد قسمتی از بدن ارائه می شوند. دستگاه های فیزیوتراپی جدید دارای چندین کانال و قدرت الکتریکی بیشتر هستند که خریدار فیزیوتراپی بسته به شرایط خود قادر خواهد بود دستگاه مورد نیاز خود را مطابق نیاز خود خریداری نماید.

مدل جدید فیزیوتراپی با ارسال فرکانس های تنس و فارادیک و اف ای اس و ای دی سی در تسکین درد و درمان بسیار موثر است. هر کدام از مدل های جدیدی که هر روزه روانه بازار می شوند با استفاده از تکنولوژی روز و مشخصات کاربری منحصر به فردی ارائه می شوند که روند بهبودی فرد کمک شایانی میکنند. همچنین با توجه به سایز این دستگاه ها مراکز فیزیوتراپی منزل با بهره گیری از آن ها به کمک بیمار می آیند بدون آن که لازم باشد بیمار به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کند.

برای تهیه جدیدترین مدل های فیزیوتراپی خانگی می توان به فروشگاه های مربوطه مراجعه نمود. همچنین با مراجعه به سایت شرکت های تولیدکننده می توان اطلاعات لازم برای انتخاب دستگاه مناسب را کسب و پس از ثبت سفارش آن را درب منزل تحویل گرفت.

آیا خودمان در منزل میتوانیم فیزیوتراپی را انجام دهیم؟

فیزیوتراپی ناحیه آسیب دیده  بسیار در روند بهبودی تاثیر می گذارد. به همین دلیل فیزیوتراپیست  ها پس از انجام فیزیوتراپی ، تمرینات به خصوصی را برای افزایش بهبودی به فرد آسیب دیده آموزش می دهند تا عضو آسیب دیده قوی تر شود. انجام تمرینات آموزشی فیزیوتراپی در منزل به دقت و توجه زیادی نیاز دارد و
باید برای انجام آن ها فیزیوتراپیست ها آموزشات لازمه را به فرد آسیب دیده بدهند. این تمرینات برای افزایش حرکت و کاهش درد ناحیه آسیب دیده به صورت تمرینات ورزشی آموزش داده می شوند.

فیزیوتراپی یک رشته توانبخشی بوده و فردی که از این رشته فارغ التحصیل شده باشد قادر است با استفاده از تکنیک های دستی، تمرینات ورزشی و دستگاه های مربوط به فیزیوتراپی به بهبودی ناحیه آسیب دیده بیمار کمک کنند. بنابراین رشته ای است که نیاز است فیزیوتراپ در آن آموزش دیده و با اعضای بدن آشنایی کامل داشته باشد تا از بروز آسیب های دیگر جلوگیری به عمل آید. برای انجام فیزیوتراپی در منزل مراکزی اقدام به فعالیت نموده اند تا با توجه به نیاز بیمار و ناحیه آسیب دیده فیزیوتراپ با استفاده از درمان دستی و یا دستگاه های مورد نیاز در منزل خود شخص اقدام به درمان وی کند. پس از هر جلسه فیزیوتراپ تمریناتی را به فرد می دهد تا به روند بهبودی عضو آسیب دیده سرعت بخشد. از جمله تمریناتی که می توان در منزل و برای پیشگیری از بیماری در منزل انجام داد، حرکت اسکوات، کشش عضلات شکمی، افزایش انعطاف لگن، تقویت عضلات چهار سر ران، تمرین خم کردن و کشش زانو و … است.

همچنین بیمار می تواند از یک  دستگاه فیزیوتراپی خانگی برای بهبود سلامتی خود استفاده کند. برای تهیه آن می توان ابتدا با پزشک و فیزیوتراپیست مشورت نمود تا دستگاهی مناسب و کارآمد برای ناحیه آسیب دیده تهیه نماییم.

مراحل انجام فیزیوتراپی در منزل

مراحل انجام فیزیوتراپی در منزلفیزیوتراپی بعد از ارجاع بیمار توسط پزشک انجام می شود. مرحله بعدی گرفتن تاریخچه و معاینه بیمار و ناحیه آسیب دیده است. تعیین عوامل خطر زا، تعیین  اهداف درمانی با توجه به وضعیت بیمار، انجام فیزیوتراپی در ناحیه آسیب دیده طبق نظر پزشک، بررسی وضعیت بیمار از نظر تحمل فیزیوتراپی ناحیه آسیب دیده از دیگر مراحل فیزیوتراپی می باشد. همچنین فرد بیمار می تواند با توجه به نیاز خود و ناحیه آسیب دیده از یک دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده کند تا سلامت خود را به دست بیاورد. برای کارایی بیشتر استفاده از دستگاه توجه به سابقه بیماری، وضعیت و نیاز بیمار، ایجاد یک برنامه درمانی، بودجه لازمه،مدیریت بیماری حاد و مزمن، آموزش بیماران برای جلوگیری از آسیب مجدد و غیره نیاز است. زمانی که فرد آسیب دیده با توجه به ناحیه آسیب دیده و نیاز خود تصمیم به استفاده از خدمات فیزیوتراپی می گیرد ، مراکز ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل طی مراحل زیر عمل می کند.

بررسی: شامل معاینه انفرادی و گروهی می باشد که با استفاده از آزمایش های خاص و ارزیابی نتایج می توان  به یک فرایند منطقی بالینی برای درمان پی برد.

تشخیص: که از معاینات و ارزیابی آن ها می توان به آن پی برد.

برنامه ریزی: با تعیین نیاز به مداخله آغاز می شود و با ایجاد یک برنامه برای مداخله ختم می شود.

مداخله: شامل درمان دستی، تمرینات ورزشی، استفاده وسایل فیزیکی، الکتریکی و مکانیکی برای بهبود عملکرد ناحیه آسیب دیده بیمار

ارزیابی: انجام دوباره معاینات با هدف آنالیز نتایج حاصله

تمامی این مراحل فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست انجام می شود تا از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آید. برای مثال در کلینیک ها فیزیوتراپیست ممکن است فقط نظارت بر روی فرد ارائه دهنده خدمات دارد داشته باشد و یا به طور همزمان اقدام به درمان چندین نفر کند ولی در درمان فیزیوتراپی خانگی درمان به صورت خصوصی انجام می شود. بسته به ناحیه آسیب دیده و شدت بیماری طول جلسات ممکن است متفاوت باشد.

فیزیوتراپیست بعد از هر جلسه به بیمار تمریناتی می دهد تا به روند بهبودی ناحیه آسیب دیده سرعت بخشد .

فوايد استفاده از فیزیوتراپی

کم کردن درد و یا از بین بردن آن، کمک به حرکت و توانایی حرکت، پیشگیری از جراحی و یا بهبود سریع تر پس از جراحی، بهبود پس از سکته مغزی، کنترل و کاهش مشکلات کهولت سن و … تنها بخشی از بی شمار مزایای استفاده از علم فیزیوتراپی است.

از فواید استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل دسترسی آسان به خدمات فیزیوتراپی، کاهش هزینه رفت و آمد برای بیمار، درمان خصوصی و … است.

فیزیوتراپی در مقایسه با سایر روش های درمان و جراحی درمانی ایمن تر و کم هزینه تر است و در بهبود مشکلات بعد از جراحی و یا به عنوان درمانی جایگزین جراحی تاثیر زیادی بر روی بیماری دارد. فیزیوتراپی برای درمان بیماری های زیادی مانند  فلج مغزی، پارکینسون ، سکته مغزی ، سایر بیماری های مغز و اعصاب ، بیماری ها و اختلال های اسکلتی و عضلانی ، بیماری های مادرزادی مانند فلج اطفال، مشکلات ارتوپدی مانند شکستگی استخوان ها، توانبخشی بعد از جراحی ارتوپدی و درمان انواع روماتیسم ها کاربرد دارد.

با توجه به مزایای فراوانی که فیزیوتراپی در درمان انواع مختلفی از بیماری ها دارد خیلی از بیماران تمایل به استفاده از این روش درمان دارند اما به دلایل مختلفی قادر به حضور در کلینیک های فیزیوتراپی نیستند. به همین دلیل مراکزی برای درمان این گونه افراد شروع به کار کرده اند تا فیزیوتراپ فرد بیمار را در منزل و به صورت خصوصی درمان کند. در این درمان فیزیوتراپیست به همراه تجهیزات ضروری و دستگاه های قابل حمل به منزل بیمار رفته و به درمان بیمار می پردازد. گفته می شود به دلیل آن که درمان به صورت خصوصی بوده درمان دقیق تری انجام می شود که به بهبود هر چه سریع تر بیمار کمک زیادی می کند.

معرفی مراکز خرید فیزیوتراپی استاندارد

معرفی مراکز خرید فیزیوتراپی استانداردتولید کننده های زیادی در کشور  هستند که به تولید دستگاه ها و تجهیزات فیزیوتراپی مشغول هستند. افرادی نیز برای مراکز درمانی خود به دنبال این لوازم و دستگاه ها با کیفیت خوب و قیمت مناسب هستند. هر ساله در کشور نمایشگاه هایی برگزار می شود و شرکت های تولید کننده در آن به ارائه جدیدترین محصولات خود می پردازند. این نمایشگاه ها فرصت خوبی هستند تا در آن با جدیدترین لوازم مرتبط با فیزیوتراپی آشنا شده و خریداران می توانند دستگاه هایی با کیفیت و قیمت مناسب را تهیه نمایند. این نمایشگاه ها به مرکز خریدی برای خرید و فروش تجهیزات فیزیوتراپی تبدیل شده اند. علاوه بر آن شرکت های تولید کننده به فروش محصولات خود به صورت اینترنتی و یا به صورت حضوری در شهرهای مختلف کشور اقدام می کنند. در سایت  شرکت های تولید کننده می توان با محصولات تولیدی آن ها آشنا شده و با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید این تجهیزات اقدام نمود. همچنین برای معرفی فیزیوتراپی استاندارد می توان از فیزیوتراپیست ها و پزشکان کمک گرفت و با مشورت با آن ها اقدام به خرید بهترین و با کیفیت ترین دستگاه فیزیوتراپی خریداری نمود.

تعرفه فیزیوتراپی ورزشیتعرفه ی فیزیوتراپی بستگی به نوع درمان روی اجزای بدن دارد و کار های آن متفاوت است. قیمت تجهیزات و امکانات این کار سالانه افزایش می یابد و م