خانه / فیزیوتراپی / تعرفه فیزیوتراپی ورزشی در بازار ایران

تعرفه فیزیوتراپی ورزشی

تعرفه ی فیزیوتراپی بستگی به نوع درمان روی اجزای بدن دارد و کار های آن متفاوت است. قیمت تجهیزات و امکانات این کار سالانه افزایش می یابد و مکان درمان هم در قیمت آن بی تاثیر نیست. فیزیوتراپی مخصوص ورزش هایی برای بالا بردن توان کارایی اجزای بدن می باشد. تعرفه فیزیوتراپی ورزشی در ایران نیز اجرا می شود.

اجزاي اصلي فیزیوتراپی ورزشی

اجزاي اصلي فیزیوتراپی ورزشینوعی از درمان بیماری ها به وسیله ی فیزیوتراپی انجام می شود. بیماری هایی مانند اختلالات و ضرب دیدگی های عصبی و ماهیچه ای و اسکلتی توسط درمان هایی که با دست انجام می شود و جریان های الکتریکی و دستگاه های مکانیکی، ورزش های مخصوص و… صورت می گیرد. فیزیوتراپی مخصوص افرادی است که سلامت بدنشان افت کرده است و برای بهبود وضعیت بدن و درمان بیماری و فعالیت سالم بدن انجام می شود. درمان تنها بخش کوچکی از فیزیوتراپی می باشد و کار اصلی آن این است که عملکرد جسمانی را بالا می برد. اصلی ترین کار فیزیوتراپی توانبخشی دادن اندام است. در درمان دستی امواج مغناطیسی، رادیویی و لیزر و امواج صوتی و همچنین آب درمانی، سرما و گرما نیز استفاده می شوند. بیشتر صدمه هایی که در ورزش کردن می بینیم با فیزیوتراپی درمان می شود. خدمات فیزیوتراپی نسبت به مشتری ها فرق می کند و درمان ورزشکاران باید تخصصی تر صورت بگیرد. هدف های فیزیوتراپی کم کردن درد و ورم هاست و در آن ضرب دیدگی بهبود می یابد، برای بهتر حرکت کردن و انعطاف پذیری بیش تر فیزیوتراپی انجام می شود.

برای بهبود سریع بیمار و برگشت زود هنگام سلامتی در فیزیوتراپی از تمرین های درمانی و روش های دستی همراه تجهیزات درمانی مثل لیزر پر توان، شاک ویوتراپی، الکتروتراپی های متنوع و استفاده از روش های سوزن خشک استفاده می شود. اجزای اصلی فیزیوتراپی ورزشی شامل دستگاه ها و تجهیزات و امکانات فیزیوتراپی و خود تراپیست یا همان درمانگر و بیمار و نوع آسیب آن و همچنین برنامه ی تدوین شده برای بیمار می باشد. اجزای فیزیوتراپی زیاد هستند.

روش تهيه و ساخت فیزیوتراپی ورزشی

نوع دیگری از فیزیوتراپی دستی است و فیزیوتراپی خانگی به آن گفته می شود که بسیار مورد پسند جامعه است. تعداد زیادی بیمار داریم که مشکلات عضلانی و اسکلتی و عصبی دارند. این نوع بیماری ربطی به سن و سال ندارد و هر فردی می تواند دچار این مشکلات شود. درمان این بیماری ها فیزیوتراپی می باشد که اگر درخانه انجام شود مقرون به صرفه تر است. برای درد های کمر و یا درد های دوران حاملگی و درد های بعد از عمل فیزیوتراپی خانگی بهترین راه تسکین درد است.

کار این دستگاه به این شکل است که موج های الکتریکی را مستقیم به اعصاب می رساند و درد را آرام می کند. این امواج توسط الکترود هایی که روی پوست می گزارند به انسان منتقل می شوند. و به این کار تحریک اعصاب می گويند. قبل از خریدن دستگاه فیزیوتراپی خانگی ابتدا باید روش استفاده آن را بیاموزید تا دچار مشکل نشوید و به درستی از دستگاه استفاده کنید. اگر بخواهیم فیزیوتراپیست شویم باید در ابتدا رشته ی تجربی را بخوانیم سپس فارغ التحصیل رشته ی توانبخشی شویم که بتوانیم بر روی دستگاه و افراد بیمار کار کنیم. یک فیزیوتراپیست قادر است که تکنیک های دستی و تمرین های ورزشی را برای هر بیمار جداگانه و مخصوص بیماری تجویز کند و با آگاهی کامل بر روی دستگاه کار کند. مهم ترین کاربرد فیزیوتراپی درمان کردن بیمار هایی است که از لحاظ حرکتی مشکل دارند. حتی بیمار های قلبی و عروقی و همچنین بیمار های تنفسی با مراجعه به فیزیوتراپی می توانند بهبود یابند.

یکی از بهترین راه های درمان درد های عضلانی و… انجام ورزش های فیزیوتراپی و ماساژ است و همچنین استفاده از دستگاه های مولد انرژی الکترونیکی است. فیزیوتراپی بهتر از جراحی است و هیچ عوارض و دردی به همراه ندارد. در حال حاضر انواع مختلف دستگاه فیزیوتراپی ساخته شده اند که عبارت اند از؛ دستگاه‌های مبتنی بر فراصوت یعنی برای بهبود آسیب دیدگی روی بافت های نرم اندام استفاده می شود مثل رباط، زرد پی، ماهیچه ها و… این روش عضلات منقبض شده را شل می کند و درد را کم می کند. از این روش بیش تر برای درمان ضرب دیدگی های ماهیچه استفاده می شود. یک نوع دستگاه دیگر وجود دارد که به آن دیات می با موج های کوتاه می گویند. این دستگاه با منتقل کردن امواج الکترومغناطیسی بر روی بافت ها درد را تسکین می دهد. باعث گردش جریان خون در بدن می شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و ورم ها را بهبود می بخشد. این ترکیباتی که در دستگاه وجود دارد مفصل های خشک شده را درمان می کند و باعث انقباض ماهیچه ها می شود. برای این که بافت بدن زیاد گرم نشوند باید موج های الکترونی را به شکل ضربه ای وارد کنیم که روش مناسبی برای شکستگی های جوش نخورده است. شرکت توزیع فیزیوتراپی باید دارای مجوز و پروانه کسب باشند و این کار توسط افراد مجرب صورت بگیرد. سفارش فیزیوتراپی ورزشی باید از این شرکت ها و تولیدی های مخصوص صورت گرفته شود و هم دستگاه و هم مکان معتبر و قابل اطمینان باشند.

قویترین ولتاژ خروجی فیزیوتراپی ورزشی

قویترین ولتاژ خروجی فیزیوتراپی ورزشی هشت نوع درمان فیزیوتراپی وجود دارد که خیلی قوی و پر کاربرد هستند. برای فیزیوتراپیست ها نوع بیماری فرق نمی کند چون درمان همه ی آن ها را دارند و چه شکستگی باشد چه تورم و درد های مزمن با استفاده از دستگاه های توانبخشی و فیزیوتراپی عملکرد بدن انسان را بهبود می بخشند. و عملکرد بدن را به حالت اول بر می گردانند. برای تشخیص سریع تر بیماری ها یا درمان کردن بهترشون باید وسایل و تجهیزات جدید و پیشرفته را تهیه کنند که بیماری های اختلالاتی را بهبود بخشند. مهم ترین ابزار درمان دست های یک فیزیوتراپیست است برای به کارگیری لیزر های درمانی و… اولین کاری که يک فیزیوتراپیست انجام می دهد ارزیابی بیمار است بعد از معاینه ی کامل و کاوش کردن کامل در مورد بیماری اولین کار های درمان را شروع می کند.

فیزیوتراپیست در مرحله ی اول درد را سریع کاهش می دهد اما تمام و کامل بیماری درمان نمی شود و این کار فقط یک درمان موقت است. درمان فیزیوتراپی ورزشی بهترین و بدون عوارض ترین نوع درمان است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. ولتاژ خروجی فیزیوتراپی به صورت گرما خارج می شود و بر روی بافت ها تاثیر می گذارد و ماهیچه ها را منقبض می کند. قوی ترین ولتاژ خروجی فیزیوتراپی برای شدید ترین جراحت ها استفاده می شود. که البته استفاده از این نوع درمان باید کامل تحت نظر پزشک تراپیست باشد. ولتاژ مورد استفاده نباید زیاد قوی باشد چون به پوست آسیب می زند.

شرايط نگهداري فیزیوتراپی ورزشی

ورزش کردن خطراتی هم به همراه دارد کسانی که ورزش های سنگین انجام می دهند بیش تر دچار آسیب دیدگی می شوند. ورزش کردن با امکانات نامناسب ورزشی در مکان هایی نامناسب باعث آسیب دیدن ورزشکار خواهد شد و یا اشتباه انجام دادن حرکت های ورزشی و انجام ورزش های شدید بدون آمادگی همگی از عواملی هستند که به بدن آسیب می رسانند. بیش تر آسیب هایی که در هنگام ورزش کردن دچار می شویم عبارت اند از؛ آسیب دیدن دست ها مثلا در تنیس بازی آرنج زیاد آسیب می بیند و همچنین گلف بازها و در رفتگی قسمت های بدن مثل ساعد و… آسیب دیدن شانه مثل شکسته شدن در رفتن یا التهاب دیدگی تاندون ها پارگی رگ ها. آسیب های مربوط به پا مانند شکسته شدن قسمت های مختلف پا، پارگی رباط و منسیک زانو، پیچ خوردگی و التهاب کف پا ها. آسیب های ستون فقرات مانند شکسته شدن مهره ی پشت، دیسک گردن و دیسک کمر. یکی از روش های تخصصی در فیزیوتراپی ورزش کردن است که به توانبخشی ورزشکار بیش تر کمک می کند. این روش سریع ترین و سالم ترین راه بدست آوردن دوباره ی سلامتی است و هیچ عوارضی در پی ندارد. شرایط فیزیوتراپی ورزشی کار زیاد سختی نیست و هر فردی به راحتی می تواند در انجام آن ها فعالیت داشته باشد. برای نگهداری فیزیوتراپی ورزشی باید دوره ی درمان را کامل و مرتب تمام کرد تا وضعیت بیمار پیشرفت چشم گیری داشته باشد. فیزیوتراپی ورزشی نوعی تمرینات ورزشی است که بیش تر جنبه ی سرگرمی دارد تا درمانی.

طول دوره درمان فیزیوتراپی ورزشی

طول دوره درمان فیزیوتراپی ورزشی برای بهبودی عضلاتی که اطراف مفصل ها دچار مشکل شده اند باید تمرین های ورزشی که باعث تقویت بدن می شوند را انجام دهیم. تمرین های ورزشی کار خیلی راحتی هستند و در خانه به آسانی و بدون وسیله و دستگاه می توان انجام داد. این تمرینات توسط فیزیوتراپیست تجویز می شود. اول توانایی های شخص بیمار را از لحاظ فیزیکی بررسی می کند و بعد از معاینه ی دقیق یک برنامه ی تمرینی تجویز می کند که متناسب با شرایط بیماری باشد. و در هر بار معاینه میزان پیشرفت را در نظر گرفته و هر بار برنامه را دقیق تر و منظم تر ارزیابی می کند. طول دوره ی درمانی بستگی به نوع مشکل و روند بهبود وضعیت بیمار دارد. استفاده فیزیوتراپی ورزشی بهترین گزینه ی درمانی می باشد چون بدون درد و عوارض است و هزینه های هنگفتی هم به دنبال ندارد. طول درمان هر بیمار با بیمار های دیگر متفاوت است و خود نوع بیماری در زمان بهبود وضعیت دخیل است. در کل طول درمان فیزیوتراپی نسبت به درمان های دیگر کمی طولانی تر است چون در آن از روش های شیمیایی و دارو هایی که زود تاثیر می گزارند بر بدن استفاده نمی شود. اما با هر بار تمرین و اجرای برنامه ی تراپیست پیشرفت بدن دیده می شود و کم کم بدن به فعالیت فعال خود می رسد.

موارد استفاده از فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپی نیز یک رشته ی پزشکی می باشد که نوع درمان آن فرق دارد و در آن برای بهبود بیماری از گرما و سرما، نور و ورزش کردن و عوامل مکانیکی و الکتریسیته استفاده می کنند. هدف فیزیوتراپی کم کردن عوارض درمان ها است و همچنین سعی بر این دارد که بیمار را از لحاظ فعالیت کردن مستقل و بی نیاز از افراد دیگر کند. از فیزیوتراپی برای بهبود توانبخشی استفاده می شود و به بیمار در این راه کمک می کند. در مواردی مانند بیماران ارتوپدی از فیزیوتراپی استفاده می شود. بعد از عمل های جراحی، بیماری های عصبی و روماتولوژی، و حتی در کودکان هم انجام می شود. اغلب این نوع درمان برای بیماری های زنانه نیز توصیه می شود. حتی برای برخی از بیماری های پوستی فیزیوتراپی انجام می شود. و خیلی از موارد دیگر وجود دارند که با درمان فیزیوتراپی بیماری ها بهبود می یابند و موارد استفاده از فیزیوتراپی بسیار زیاد هستند. برای دامنه ی حرکتی سه نوع تمرین وجود دارد که عبارت اند از؛ فعال و فعال کمکی و غیر فعال که هر کدام ورزش و تمرینات مربوط به خود را دارا می باشند. حرکت فعال یعنی حرکت هایی که بر روی یک مفصل توسط یک دستگاه یا شخص دیگر انجام می شود. حرکت غیر فعال ورزش ها و تمرین هایی هستند که خود بیمار به تنهایی آن ها را انجام می دهد. و حرکت فعال کمکی به درمانی گفته می شود که در آن دستگاه یا تراپیست به بیمار کمک می کند تا حرکات را بر روی مفاصل آسیب دیده اجرا کند.

تعرفه فیزیوتراپی ورزشی در كشور سازنده

تعرفه فیزیوتراپی ورزشی در كشور سازندهدر ایران تعرفه ی فیزیوتراپی مختلف و گوناگون است و با توجه به شرایط مختلف نوع کار مشخص می شود. در ایران به مکان درمانگاه و دستگاه ها و تجهیزات نوع کار هایی که برای بیماران انجام می شود و بیمارستان و خانه و یا هر جایی که بیمار در آن قرار بگیرد توجه زیادی می شود و همه ی این عوامل تعرفه ی فیزیوتراپی را در ایران مشخص می کنند. سازمان‌ های پزشکی هر سال تعرفه ی فیزیوتراپی را افزایش می دهند و تورم و بالا رفتن قیمت تجهیزات پزشکی و تمام نیازمندی های مربوطه را در نظر می گیرند البته مکان این تعرفه هم مهم است و خصوصی بودن و یا عمومی بودن تاثیر زیادی بر افزایش تعرفه می گذارد. همه ی این عوامل بر قیمت فیزیوتراپی تاثیر گذار هستند و مدرک درمانگر و نوع تخصص آن نیز سازنده قیمت است یعنی هر چه تجهیزات و نوع درمان بهتر باشد قیمت فیزیوتراپی نیز بالا می رود. تعرفه آزاد فیزیوتراپی هزینه های بیش تری به دنبال دارد و شامل هیچ بودجه ی دولتی نمی شود.

قیمت فیزیوتراپی در اصفهان مخصوص پا

فیزیوتراپی شکستگی پاوقتی که پا بر اثر اتفاقاتی دچار شکستگی می شود برای درمان آن باید قدم به قدم اقدام کنیم که اولین اقدام برای درمان مراجعه به پزشک فیزیوترا