خانه / فیزیوتراپی / انجام فیزیوتراپی با قیمت ارزان در بیمارستان ها

انجام فیزیوتراپی با قیمت ارزان در بیمارستان ها

یکی از پیشرفته ترین و پر طرفدار ترین اعمال درمانی در افرادی که دچار مشکلات جسمی حرکتی شده اند، انجام فیزیوتراپی می باشد. آن ها حاضر هستند ده ها جلسه فیزیوتراپی را جهت بهبود درد خود پشت سر بگذارند ولی زیر تیغ جراحی برای عمل ناحیه آسیب دیده خود، نروند. به طور معمول در کشور و در سطح جهان، مراکز مختلفی وجود دارند که عمل فیزیوتراپی را به بیماران ارائه می کنند. مراکز و کلینیک های تخصصی فیزیوتراپی و بیمارستان ها  از جمله آن ها می باشند. انجام فیزیوتراپی ارزان در بیمارستان ها منوط به نوع بیمارستانی ست که بیمار برای درمان درد خود و انجام حرکت درمانی، انتخاب نموده است چرا که این مراکز درمانی به چهار دسته دولتی، غیر دولتی، خیریه و خصوصی تقسیم می شوند که نرخ تعرفه های فیزیوتراپی در آن ها نیز متفاوت می باشد و اصولا برای هر ناحیه آسیب دیده و با توجه به تعداد جلساتی که برای دست یافتن به بهبودی کامل، نیاز است، قیمت ها نیز تعیین شده و در پروسه درمان، اِعمال می شوند.

انجام فیزیوتراپی با قیمت ارزان در بیمارستان ها

کاربرد درمانی فیزیوتراپی

کاربرد درمانی فیزیوتراپیفیزیوتراپی یکی از شاخه علم پزشکی است که نقش بسیار تاثیر گذاری بر افزایش سلامت  و بهبود درد های جسمی عضلانی افراد دارد. عمل فیزیوتراپی ترکیبی از اعمالی هم چون ماساژ درمانی، ورزش و نرمش و انرژی های الکتریکی است که مجموع این ها، به فرد آسیب دیده کمک می کند تا توان از دست رفته خود را باز یابد.

کاربرد درمانی فیزیوتراپی اغلب بر روی عضلات و ماهیچه های بدن می باشد، درد های ستون فقرات و کمر، آسیب هایی که بر اثر ضربات و تصادف و … بر اعضای حرکتی بدن هم چون گردن، کمر، پا ها و… وارد می شود و آن نقطه را از حرکت باز می دارد و زندگی معمول فرد را دچار اختلال می کند، همگی جزو مواردی هستند که با استفاده از فیزیوتراپی، قابل بهبود می باشند.

اگر تاریخچه فیزیوتراپی ایران و یا به طور کلی، فیزیوتراپی در جهان را به صورت تخصصی بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که کاربرد فیزیوتراپی در درمان بیماری ها از قدیم الایام برای بشریت نمایان شده است با این تفاوت که در گذشته های دور، روش حرکت درمانی با روش های کنونی تفاوت های عمده ای داشته است.

فیزیوتراپی نوعی روش درمانی ست که با استفاده از آن به اندام ها و اعضای مختلف بدن که به دلایلی، تحلیل رفته و کارایی سابق خود را از دست داده اند، این قدرت را می دهد که بتوانند دوبار به حالت عادی خود برگردند.

پزشک معالج و یا متخصص ارتوپد و ستون فقرات، با ارائه حرکاتی اصولی و منظم به بیماران، به آن ها کمک می کنند تا توان از بین رفته عضو آسیب دیده خود را بازگردانند و بتوانند زندگی عادی خود را پیش گیرند.

یکی از پر کاربرد ترین کارایی های درمانی فیزیوتراپی، تاثیر بر حرکت پا ها، دست ها، گردن و کمر می باشد.

گاهی افراد بر اثر تصادف و یا در حین انجام ورزش های خاصی در ناحیه کمر خود و یا در ناحیه انگشتان خود و یا در هر کجای اندام های حرکتی خود دچار آسیب شده و نمی توانند آن نقطه را به راحتی و بدون درد، حرکت دهند، در این حالت است که فرد آسیب دیده نیاز مبرمی به انجام فیزیوتراپی خواهد داشت.

اهداف اصلی فیزیوتراپی برای پیشگیری از سرطان

شاید عده بسیار زیادی از شما این تصور را داشته باشید که تنها شخصی که بر اثر تصادف، سقوط، ضربه یا به هر علت دیگری عضوی از بدنش از نظر جسمی حرکتی دچار مشکل شده است نیاز به انجام جلسات مختلف فیزیوتراپی پیدا خواهد کرد و این روش درمانی برای سایر بیماری ها کارایی نداشته باشد.

باید خدمتتان عرض کنیم که این تصور کاملا اشتباه است چرا که یکی از اهداف اصلی فیزیوتراپی، حرکت به سوی درمان و  پیشگیری از انواع سرطان هاست.

انجام حرکات بدنی به روش حرکت درمانی می تواند قدرت عضلانی بدن را در حد بسیار بالایی افزایش دهد. سیستم های آسیب دیده در بیماران سرطانی نیز می توانند با انرژی های منتقل شده از دستگاه های فیزیوتراپی، بهبود یافته و موجب تسکین درد  در افراد سرطانی شود.

همان طور که می دانید، افرادی که به سرطان مبتلا می شوند و از آنجایی که این نوع بیماری یکی از بدترین انواع بیماری ها می باشد، این گونه افراد در اولین روز های بیماری خود، متاسفانه از نظر روحی روانی دچار مشکل شده و به مرور افسرده و خسته می شوند.

روش های درمانی سرطان ها نیز بسیار طولانی مدت و زمان بر است و ممکن است فرد خیلی زود نا امید و خسته شود و دیگر برای درمان خود تلاشی نشان ندهد.

در این حالت، اطرافیان بیمار می توانند با رفتار و اعمال خود تاثیرات شگفت انگیزی را در فرد مبتلا ایجاد کنند.

حرکات ورزشی در فیزیوتراپی، به نوبه خود علاوه بر پر توان کردن عضلات بدن بیمار، نقش بسیار زیادی نیز در تقویت روحیه فرد و ایجاد شادابی و سر زندگی در او ایفا می کند.

اغلب بیمار هایی که به انواع سرطان مبتلا شده اند بیش از آن که بیماریشان آن ها را از پا در آورد، روحیه شان است که خیلی سریع تضعیف شده و خود را از بین رفته تلقی می کنند.

انجام حرکات ورزشی اصولی به روش فیزیوتراپی علاوه بر این که سیستم بدنی بیمار را پر قدرت نگه می دارد، بر شادابی بخشی روحیه و روان فرد نیز تاثیر بسزایی دارد و بیمار می تواند با یک روحیه خوب و سر زنده با انرژی و امیدواری بیشتر و با توان و تلاش مضاعف تری به مبارزه با بیماری خود بپردازد تا بتواند به مرور زمان، آن را از بین ببرد و سلامتی خود را بازیابد.

ویژگی های منحصر به فرد فیزیوترابی خانگی

ویژگی های منحصر به فرد فیزیوترابی خانگی  فیزیوتراپی خانگی چیست؟ روش درمانی خانگی چه مزایایی دارد؟ بهترین روش برای تسکین درد های عضلانی کدام است؟ آیا فیزیوتراپی توسط دستگاه های خاصی انجام می گیرد؟

این ها سوالاتی ست که ممکن است هر شخصی که به تازگی دچار آسیب های جسمی حرکتی شده باشد را درگیر خود کند. یکی از روش های اصولی در درمان درد ها و آسیب های عضلانی فیزیوتراپی ست که با روش های خاصی که اصولا ترکیبی هستند انجام می شوند.

• ماساژ
  • ورزش
  • استفاده از دستگاه های مخصوص

ترکیب این سه مورد، روش درمانی فیزیوتراپی را پدید می آورند و  امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه هایی پدید آمده است که افراد می توانند به راحتی در منزل خود به درمان درد خود بپردازند. ویژگی های منحصر به فرد حرکت درمانی و مراحل فیزیوتراپی خانگی بسیار زیاد است که یکی از بارز ترین آن ها این است که دیگر نیاز نیست که بیمار با درد های مزمن  خود جهت درمان مشکلش مدام به مراکز درمانی مراجعه کند و پیوسته در رفت و آمد باشد.

دستگاه های مختص فیزیوتراپی خانگی با روش ها و فرمول های خاصی کار می کنند  و نیاز است که بیمار به طور کامل مورد آموزش قرار گیرد تا با عملکرد این دستگاه ها به خوبی آشنا شود و بتواند از آن ها استفاده نماید.

انجام فیزیوتراپی در منزل

شاید برخی از شما ها نیز در برهه ای از زندگی خود از ناحیه دست، آرنج و یا انگشتان خود به دلیل ضربه های مختلف، دچار آسیب دیدگی شده باشید و تمایلی به مراجعه به دکتر جهت درمان خود نداشته اید چرا که فکر می کردید با ماساژ های مداوم با آب گرم یا روغن های خاص می توانید آن آسیب را برطرف کنید و نتایج خوبی هم گرفته اید.

این عمل شما یک روش انجام فیزیوتراپی خانگی است اما در برخی مواقع، بیمار نه توان درمان درد خود را دارد و نه توانایی مراجعه به یک فیزیوتراپیست، در نتیجه انجام فیزیوتراپی در منزل را ترجیح می دهد.

شما می توانید برای درمان آسیب های جسمی حرکتی خود درخواست دهید تا یک فیزیوتراپیست به صورت شخصی در منزل شما بر روی محل آسیب دیده شما کار کند تا بتوانید قدرت از بین رفته خود را باز یابید اما باید به این نکته نیز توجه کنید که قیمت فیزیوتراپی خانگی ممکن است به نسبت انجام فیزیوتراپی در مراکز مخصوص، برای شما زیاد باشد اما خاصیت فیزیوتراپی خانگی در این است که شما به راحتی و با خیالی آسوده در منزل خود تحت نظر هستید و درمان می شوید و نیازی به رفت و آمد های پر خطر به مراکز درمانی ندارید.

تمامی بیمارانی که از درد های مزمن در نواحی مختلف بدن خود رنج می برند و تنها راه چاره برای درمان درد های خود را انجام فیزیوتراپی می دانند و نه توان مراجعه مکرر به مراکز درمانی دارند و نه توانایی درخواست از یک فیزیوتراپیست مخصوص در منزل، می توانند از روشی تازه استفاده کنند و آن نیز استفاده از دستگاه های فیزیوتراپی ست.

خاصیت این دستگاه ها این است که فرد خود به تنهایی نیز می تواند در منزل خود برای بهبود درد های بدنی، قدم بردارد. اما باید توجه کنید که آشنایی با عملکرد این دستگاه ها و نحوه کار با آن ها بسیار حائز اهمیت است و شما باید قبل از هر اقدامی، با متخصصان فیزیوتراپی در این مورد مشورت نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید تا بعد ها دچار مشکل های لاینحل نشوید.

تاثير شگفت انگيز فیزیوتراپی خانگی

یکی از اصلی ترین ویژگی فیزیوتراپی این است که بین بیمار و پزشک معالج او، مشارکت و ارتباط گسترده ای وجود دارد چرا که اگر این گونه نباشد، هیچ روش درمانیی برای بهبود چنین درد هایی، تاثیر گذار نخواهد بود.

فرد با مراجعه مداوم به مرکز درمانی و با ارتباط گیری با فیزیوتراپیست خود می تواند نتایج مثبتی را از پروسه درمانی خود بگیرد.

حال تصور کنید که شخصی که می خواهد بدن آسیب دیده خود را تحت درمان فیزیوتراپی قرار دهد، در کنار اعضای خانواده خود به آن بپردازد.

یکی از هزاران تاثیر شگفت انگیز فیزیوتراپی خانگی برای بیماران این است که در کنار عزیزان خود و با کمک آن ها به درمان خود می پردازد و این روش، روحیه فرد را بسیار بالا نگه می دارد و این نشاط و روحیه مضاعف، موجب تسریع در بهبود نقطه آسیب دیده می شود.

دستگاه های فیزیوتراپی خانگی این ویژگی را دارند که فرد با یک دوره آموزش، نحوه کار کردن با آن را به خوبی فرا گیرد و آنقدر پیچیده نباشند که استفاده کنندگان از آن ها در مراحل درمان خود به مشکل بر بخورند.

یکی دیگر از تاثیرات مهمی که روش فیزیوتراپی خانگی، بر روی افراد می گذارد این است که فرد را از رفت و آمد های مکرر به مراکز درمانی معاف می کند چرا که ممکن است فردی آنقدر دچار درد عضلانی و جسمی باشد که نقل و انتقال زیاد و رفت و آمد های مداوم موجب افزایش درد در بدن وی شود و این، نه تنها به درمان بیماری او کمک نمی کند، بلکه ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را بر وی تحمیل کند.

انجام فیزیوتراپی در بيمارستان با قيمت اران

انجام فیزیوتراپی در بيمارستان با قيمت ارانبرای انجام فیزیوتراپی در بیمارستان ها با قیمت ارزان باید به بیمارستان های خاصی مراجعه کنید. درمانگاه ها و مراکز دولتی که زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت و درمان کشور می باشند دارای تعرفه های کمتری هستند.

به طور کلی هر عضو بدن که آسیب دیده باشد، حداقل به ده جلسه انجام فیزیوتراپی نیاز دارد و مراکز درمانی با توجه به نوع محل آسیب دیده و تعداد عضو هایی که به حرکت درمانی نیاز دارند، هزینه های مربوطه را از بیمار دریافت می کنند.

در کلینیک های فوق تخصصی فیزیوتراپی و حرکت درمانی در کنار درمان هر عضو با فیزیوتراپی، ممکن است از لیزر درمانی نیز بنا به تشخیص متخصصان خود، استفاده نمایند که به طبع هزینه های لیزر تراپی نیز به آن افزوده خواهد شد.

با نگاه کلی به روش درمانی فیزیوتراپی می توان به این نتیجه رسید که میزان تاثیر فیزیوتراپی بر بازگرداندن توانایی های جسمی و حرکتی افراد، ربطی به نوع مرکز درمانی ندارد.

فرقی ندارد که شما در خانه تحت درمان قرار گرفته اید یا در یک بیمارستان دولتی و یا در یک مرکز تخصصی فیزیوتراپی، نکته مهم و قابل توجه این است که میزان مشارکت و همراهی شما برای بهبود نقصان های وجود در اندامتان، با پزشکتان به چه شکل و تا چه میزان می باشد.

طبیعی است که اگر شما در پروسه درمانی خود، از خود علاقه و تلاشی نشان ندهید، نتیجه مثبت و راضی کننده ای نیز به دست نخواهید آورد پس مهم تر از هر چیزی در مراحل درمان شما، خود شما هستید که باید با همت و تلاش و حوصله فراوان به تمامی دستورات پزشک فیزیوتراپیست خود مو به مو عمل کنید تا بعد از پایان یافتن تمامی مراحل و جلسات فیزیوتراپی، بهترین نتایج را کسب کرده و سلامتی کامل خود را بدست آورید.

تعرفه فیزیوتراپی ورزشیتعرفه ی فیزیوتراپی بستگی به نوع درمان روی اجزای بدن دارد و کار های آن متفاوت است. قیمت تجهیزات و امکانات این کار سالانه افزایش می یابد و م